Pantun Jenaka Madura



ni dia koleksi pantun bahasa madura, moga aja bermanfaat hehehehe
I.          Pantun Agama
a.)
Namen cabbi namen babang
Terrong perrat gabay jamo
Ajar ngaji ajar bajang
Dha’ aherat gabay sango
b.)
Nyaba’ lappa neng romana
Nyambi assem pamolena
Ajja’ loppa dha’ agamana
Odhi’ marem ban arena
II. Pantun Baburugan
a.)
Ka bajem melle katombar
Mano’ poter kaka’ towa
Pabajang ba’na se ajar
Ma’le penter kalamon towa
b.)
Kampong Cena e temor daja
Gula palo e romana
Pong pong ba’na gi’ dha-ngodha
Ja’ malo anya tanya
III. Pantun se-kaseyan
a.)
Acella’ sambi akaca
Nyaba’ odheng dhalem petthe
Mon mella’ badha e mata
Mon meddem badha neng ate
/*  Saya sambil tersenyum saat menulis dan membacanya….. J J J */
b.)
Dhimma jaradda Cena
Etoro’a pendhusana
Dhimma jalanna tresna
Etoro’a ka disana
/* Saya makin nyengir dan tersenyum saat menuliskan ini, kalau desa-nya di ujung berung gimana tuh? Masih diikuti gak ya? */
c.)
/* Ini ada lagi pantun cinta buatan Bapak yang sangat digandrungi orang-orang dan menjadi ciri khas beliau, karena di beberapa momen selalu mengeluarkan pantun ini, karena ini berdasarkan ingatan saya…semoga saja tulisan Madura-nya tidak salah..mohon koreksinya jika salah */
Sello’ Sesser soca mera
Eara’a ka ju’ tengga
Lolo’ nesser ka se eara
Mon atemmo padha bunga
d.)
Terrong kella pathe
Juko’na cakalan guring
Kerrong ekapathe
Mon tak atemmo ekagerring
/* Nah pantun yang ini, cocok banget kalau Mbak Fifi yang membawakannya, dia hampir hafal semua pantun-pantun buatan Bapak, mungkin apa yang saya tulis ini tulisan beliau yang tidak ditemukan karena hanya dipersembahkan untuk saya saat ada tugas pelajaran bahasa Madura */
IV. Pantun Palenggiran/Loco
/* Dapat tambahan kosakata Madura */
a.)
Bengkona kaju klompong
Kaju pandha’ gabay tabing
Sokona lakar teppang
Esanggu jalan se ba’ jelbing
V. Pantun Serba-serbi
/* Jenis pantun ini belum saya temukan dalam sastra Madura, ini hanya istilah saya saja, karena saya bingung mau dikategorikan dalam jenis pantun apa, oleh karena mengurangi kepusingan saya istilahkan saja demikian. Pantun ini sering dipakai oleh beliau saat masa-masa kampanye dulu. Ini hanya ingatan saya saja…mohon koreksi kalau ada tulisan yang salah */
Lo’ naregga perreng pandha’
Perreng talena ageggeran
Lo’ naregga oreng ta’ endha’
Tako’ pamelena lo’ ongguwan.

karowa’an karonningan
pager laok tatta aghi
se towa’an se koningan
tanggel tellok penta aghi
mon ghetel gheruh
mon mornang congkek
mon nireh ghibe buruh
mon mangman dentek


gempeng geddhing keng ta’ aranca’
aranca’ kajuh jheteh
dhikah radthin je’ ca’paroca’
senga’ dhikah ta’
pajuh LAKEH……………………………………………………………………..

baaaa jiahhhhh gaswat gegegegge...!


sittung, duwe’, tello’, empa’
atak kajhel palesteran.
mun ta’ endhe’ dhulih ngoca’
ma’ta’ lanjhengg ka pekkeran.
ser-keseran obi manis
jheng lajhengan daunnah nagkah.
ker-pekkeran sambih nangis
jheng bejhengan e sanggu dikah.

5 komentar untuk "Pantun Jenaka Madura"

close